© Saarpfalz-Touristik, Eike Dubois
Duurzaamheid
Duurzaamheid betekent:
Mensen hebben veel aandacht voor de natuur en het milieu.
Mensen willen
dat het goed gaat met de natuur en het milieu.
Ook de inwoners van de deelstaat Saarland willen
dat het goed gaat met de natuur.
Daarom zetten mensen zich sterk in voor duurzaamheid.
Daarom heeft de deelstaat Saarland een onderscheiding ontvangen. De onderscheiding heet:
Tour-Cert-certificering.
Dankzij deze onderscheiding weten vakantiegangers
dat de deelstaat Saarland een duurzame bestemming is.
Bij een duurzame bestemming moeten veel mensen en
bedrijven samenwerken.
De mensen en bedrijven zijn het erover eens dat
de producten van goede kwaliteit moeten zijn,
er zorgvuldig met de natuur wordt omgegaan
en bussen en treinen gemakkelijk te gebruiken zijn.
Vertaald met DeepL.com (gratis versie)
In de deelstaat Saarland vinden vakantiegangers
door de eigenaar gerunde hotels
Dat betekent: het hotel is eigendom van een familie
Het hotel is geen eigendom van een groot bedrijf.
regionale producten
Saarlandse gerechten
mensen die veel over Saarland weten.
In de deelstaat Saarland is er ook veel natuur.
Er zijn veel parken en bossen.
Bijvoorbeeld:
het UNESCO-biosfeerreservaat Bliesgau
het Nationaal Park Hunsrück-Hochwald
het Natuurpark Saar-Hunsrück
De natuur wordt hier extra beschermd.
En in de deelstaat Saarland staan ook veel gebouwen
die met de industrie te maken hadden.
Bijvoorbeeld:
de Völklinger Hütte.
Hier zijn tentoonstellingen en soms muziek.
En op sommige plekken mag de natuur groeien zoals de natuur dat wil.
de bergen en afvalbergen. Hier heb je een prachtig uitzicht. En kun je genieten van het landschap.